ابعاد و زوایا یارانه 100 هزار تومانی 22 بهمن

به گزارش عینک دایره ای، خبرنگاران- یارانه 100 هزار تومانی 22 بهمن برای همه نبود. اگر دقیق تر گفته باشیم حدود 34 میلیون ایرانی مشمول دریافت یارانه 100 هزار تومانی بهمن ماه شده اند. هفته گذشته مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها خاطرنشان کرد، به دستور رئیس جمهور و به مناسبت بزرگداشت روز بیست ودوم بهمن مبلغ 100 هزار تومان به تمام افراد خانوار های دهک های اول تا چهارم و تحت پوشش سازمان های بهزیستی و کمیته امداد پرداخت می گردد. همین جمله کافی بود تا تفاوت گروه هدف یارانه 100 هزار تومانی بهمن با یارانه بگیران معیشتی و نقدی را متوجه شویم. درحالی که ماهانه حدود 78 میلیون ایرانی 45 هزار و 500 تومان یارانه نقدی و 60 میلیون نفر هم یارانه معیشتی بنزین را دریافت می نمایند، تنها حدود 34 میلیون ایرانی واجد دریافت یارانه 100 هزارتومانی بهمن هستند. چون خانوار هایی که در دهک های پنجم، ششم و هفتم دسته بندی می شوند، شامل دریافت این یارانه نخواهند شد و به این شکل حدود 26 میلیون نفر کنار گذاشته می شوند. یارانه 100 هزار تومانی بهمن ماه روز پنجشنبه هفته قبل و به وسیله بانک های عامل به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. با این حال هنوز پرداخت این رقم به تمامی افراد گروه هدف یارانه 100 هزار تومانی انجام نشده و گفته می گردد بعد تاخیر پیش آمده از سوی بانک ها به زودی شاهد پرداخت آن خواهیم بود.

ابعاد و زوایا یارانه 100 هزار تومانی 22 بهمن

یارانه 100 هزار تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به گزارش عینک دایره ای، یارانه 100 هزار تومانی بهمن ماه فقط به دو گروه پرداخت می گردد. خانوار های دهک های اول تا چهارم و افراد تحت پوشش و مستمری بگیر سازمان های بهزیستی و کمیته امداد شامل دریافت یارانه 22 بهمن هستند. آنطور که مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفته تعداد همه افراد خانوار های دهک های اول تا چهارم به حدود 34 میلیون نفر می رسد و هدف از پرداخت رقم 100 هزار تومان به آن ها در راستای حمایت از اقشار ضعیف جامعه است. امید حاجتی اضافه نموده است، این افراد براساس دهک های شناسایی شده از سوی وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شده اند. البته رقم 100 هزار تومان به ازای هر نفر از خانوار پرداخت می گردد و مثلا یک خانواده سه نفره که جزو دهک های اول تا چهارم هستند، در مجموع 300 هزار تومان یارانه 100 هزار تومانی 22 بهمن را دریافت می نمایند. رقمی که روز پنجشنبه هفته قبل به حساب سرپرستان خانوار های دهک های اول تا چهارم واریز شده است

یارانه 100 هزار تومانی به چه کسانی تعلق نمی گیرد؟

یارانه 100 هزار تومانی 22 بهمن با یارانه معیشتی و نقدی تفاوت هایی دارد. یعنی همه افرادی که یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی و یارانه معیشتی بنزین را دریافت می نمایند، لزوما شامل دریافت یارانه 100 هزار تومانی بهمن ماه نمی شوند. تکلیف یارانه نقدی که تعیین است. از سال 89 پرداخت آن صورت می گیرد و در حال حاضر 45 هزار و 500 تومان برای حدود 78 میلیون ایرانی پرداخت می گردد. یارانه معیشتی هم از سال 98 و بعد از ماجرای گرانی بنزین در دستور کار دولت قرار گرفته است. حدود 60 میلیون ایرانی یعنی دهک های اول تا هفتم جزو گروه هدف یارانه معیشتی قرار دارند. حالا مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفته واریز یارانه 100 هزار تومانی 22 بهمن شامل دهک های پنجم، ششم و هفتم نمی گردد و به همین علت حدود 26 میلیون نفر از افرادی که عضو گروه هدف یارانه معیشتی بودند، از دریافت نمایندگان یارانه بهمن ماه کنار گذاشته می شوند.

واریز یارانه 100 هزار تومانی ادامه خواهد داشت؟

یارانه بهمن ماه روز پنجشنبه هفته قبل پرداخت شده است، اما تمام افراد گروه هدف رقم 100 هزار تومان را دریافت ننموده اند. نحوه پرداخت یارانه 100 هزار تومانی مثل سایر یارانه ها به وسیله بانک های عامل صورت می گیرد. بانک هایی که شماره حساب سرپرستان خانوار نزد آن هاست و هر ماه در دو نوبت یارانه های معیشتی و نقدی را به حساب آن ها می ریزند، حالا مجری پرداخت یارانه 100 هزار تومانی هم محسوب می شوند. آخرین روز کاری هفته قبل یارانه 100 هزار تومانی بهمن ماه به حساب بخشی از سرپرستان خانوار های دهک های اول تا چهارم واریز شده و جامانده ها از این یارانه باید برای دریافت آن صبوری نمایند.

منبع: فرارو

به "ابعاد و زوایا یارانه 100 هزار تومانی 22 بهمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابعاد و زوایا یارانه 100 هزار تومانی 22 بهمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید