علی اف:کریدور زنگه زور به واقعیت تبدیل شد

به گزارش عینک دایره ای، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز یکشنبه گفت، کریدور زنگه زور که جمهوری آذربایجان را به نخجوان متصل می نماید، پایان به واقعیت مبدل شد.

علی اف:کریدور زنگه زور به واقعیت تبدیل شد

به گزارش عینک دایره ای، به نقل از آناتولی الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری های مالی گفت: این زیرساخت های حمل و نقل تازه بخش مهمی از کریدور شرق-غرب و شمال-جنوب خواهد بود.

علی اف در ادامه گفت جمهوری آذربایجان به اشغال 30 ساله ارمنستان بر اراضی جمهوری آذربایجان در سال 2020 انتها داد و جنگ 44 روزه منجر به شکست ارمنستان شد. وی تاکید نمود که جمهوری آذربایجان قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را که بر اساس آن خروج بی قید و شرط ارتش ارمنستان از اراضی اشغالی پیش بینی شده بود، اجرا کرد.

علی اف با بیان اینکه تمامی روستاها و شهرها، آثار مذهبی و فرهنگی متعلق به جمهوری آذربایجان به وسیله ارمنستان در زمان اشغال ویران شد، اضافه کرد: ارمنستان مساجد ما را تخریب کرد و از آنها به عنوان انبار گاو استفاده کرد.

وی گفت 65 مسجد از 67 مسجد در این اراضی تخریب شده است.علی اف با بیان اینکه جمهوری آذربایجان 1.3 میلیارد دلار بودجه دولتی برای بازسازی اراضی آزاد شده تخصیص داده، گفت: باکو تنها با اتکا به منابع خود در حال ساخت شهرها و روستاهای تازه از صفر است.

علی اف با تاکید بر اینکه جمهوری آذربایجان منطقه ها آزاد شده قره باغ و شرق زنگه زور را به عنوان منطقه ها انرژی سبز اعلام نموده است، اضافه کرد: اراضی آزاد شده دارای پتانسیل 7200 مگاوات انرژی خورشیدی و 2000 مگاوات انرژی بادی است.

علی اف درباره دستاوردهای مالی جمهوری آذربایجان در 18 سال گذشته گفت که به علت اصلاحات گسترده، فضای سرمایه گذاری کارآمدی در کشور ایجاد شده است.

وزیر خارجه ترکیه نیز روز یکشنبه در توییتی نوشت، زنگه زور به توسعه مالی منطقه یاری خواهد نمود.

به گزارش خبرگزاری ترند نیوز، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در توییتی نوشت: کریدور زنگه زور به توسعه مالی منطقه یاری خواهد نمود.

وزیر امور خارجه ترکیه اضافه کرد: سازمان اکو باید به پلی بین آسیا و اروپا تبدیل گردد. کریدور حمل و نقل اسلام آباد - تهران - استانبول نمونه خوبی است و کریدور زنگه زور نیز به توسعه مالی منطقه یاری می نماید.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "علی اف:کریدور زنگه زور به واقعیت تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف:کریدور زنگه زور به واقعیت تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید