پیونگ یانگ کجاست؟

به گزارش عینک دایره ای، پیونگ یانگ مرکز کره شمالی با قدمتی 1500 ساله به خاطر باغ های میوه اش بسیار معروف است. برای آشنایی بیش تر با خبرنگاران همراه باشید.

پیونگ یانگ کجاست؟

پیونگ یانگ مرکز و بزرگ ترین شهر جمهوری دموکراتیک خلق کره، در کنار رودخانه تائودینگ قرار گرفته است. پیونگ یانگ به معنای زمین مسطح، تا به حال نام های زیادی داشته که معنای یکی از آن ها سرزمین بیدها است.

تاریخ

طبق افسانه ها این شهر در سال 1122 قبل از میلاد به عنوان مرکز سلسله تانگون (Tangun) بنا شد. طی این سال ها و آمدن سلسله ها و خاندان های مختلف این شهر بارها به عنوان مرکز منظور شده است و حتی در سال 668 که این سرزمین به دست چینی ها افتاد باز هم به عنوان شهری مهم و مرکز سلسله تانگ انتخاب شد.

در سال 1890 و طی اولین جنگ بین کره وچین این شهر با 40000 جمعیت مکان وقوع جنگ پیونگ یان بود که به ویرانی و خالی شدن شهر از سکنه منجر شد.

در سال 1931 مردمان این شهر در نتیجه اختلافات بین چین و کره ((wanpaoshan Incident شورش ضد چینی ها را به راه انداختند.

در 25 آگوست 1945 با ورود ارتش سرخ، این شهر به عنوان دایتخت موقت دولت موقت کره شمالی انتخاب شد. این شهر که در آن قبلا کمیته مردمی برگزار شده بود، در سال 1948 به مرکز جمهوری خلق کره تبدیل شد. در آن موقع دولت پیون یانگ تصمیم گرفت مرکز رسمی کره، سئول را بازپس گیرد. بنابراین پیپن یانگ دوباره متحمل ویرانی در جنگ کره شد. پس از جنگ به یاری شوروی خیلی سریع بازسازی شد. به همین علت است که معماری ساختمان های این دوره به سبک معماری استالینی است.

در سال 2001دولت به اجرای یک برنامه طولانی مدت مبنی بر مدرنیزه کردن پرداخت.

آب و هوا

پیونگ یانگ دارای اقلیم قاره ای مرطوب است. در زمستان بادهای سرد و خشک سیبری هوا را بسیار سرد می نماید. در ماه های بین نوابر تا اوایل مارس دمای هوا زیر صر است. در زمستان به طور میانگین 37 روز بارش برف وجود دارد.

عبور از هوای سرد و خشک زمستان به هوای گرم و مرطوب تابستان به سرعت بین ماه های آوریل و اوایل مه رخ می دهد. تابستان ها معمولا گرم و مرطوب همراه با بادهای موسمی بین ماه های جون تا آگوست است. گرم ترین ماه سال دارای میانگین دمای 21 تا 25 درجه سانتی گراد در روز و 30 درجه در شب است.

مکان های مهم

هتل ریوگیونگ

این آسمان خراش به شکل هرم و دارای 105 طبقه است که به همین نام نیز شناخته می گردد. در سال 1987 آغاز به ساختن این بنا کردند که در سال 1992 به علت مسائل مالی متوقف شد اما در سال 2008 ساختن هتل از سر گرفته شد و قرار بر این نهادند تا در سال 2012 به مناسبت صدمین سال تولد کیم ایل سونگ افتتاح گردد که باز این اتفاق نیفتاد. در سال 2013 بازگشایی هتل همچنان کنسل شد و جالب است بدانید که این ساختمان همچنان افتتاح نشده است.

قصر آفتاب کومسوسان (Kumsusan)

این قصر مقبره کیم ایل سونگ، موسس و رئیس جمهور ابدی کره شمالی و پسرش کیم جونگ ایل است.

طاق پیروزی

طاق پیروزی در پیون یانگ، کره شمالی به یاد مقاومت کره در برابر ژاپن بین سال های 1925 تا 1945 ساخته شد. این طاق بعد از طاقمکزیک دومین طاق بلند پیروزی دنیا است. این یادبود در سال 1982 برای احترام به شکوه نقش رئیس جمهور کیم ایل سونگ در مقاوت نظامی استقلال کره بنا شد. هر 25500 قطعه این بنا از گرانیت سفید ساخته شده است.

محل تولد کیم ایل سونگ در تپه مانجیونجا

برج جوچه

جوچه به معنای سیاست اتکا بر خود و فلسفه سیاسی حاکم بر این کشور است. این بنای یادبود به خاطر همین سیاست به وسیله کیم ایل سونگ بنا قرار گرفت.

استادیوم ها

دو استادیوم بزرگ به نام های استادیوم می- دی (تاسیس در ماه می) بزرگ ترین استادیوم دنیا، و استادیوم کیم ایل سونگ در این شهر وجود دارند.

یادبود بزرگ مانسو هیل (Mansu Hill)

این یادبود عضیم مجموعه ای از بناهای یادبود در پیون یانگ است. در مرکز این بنا دو مجسمه 22 متری از رهبران کیم ایل سونگ و کیم یونگ ایل از جنس برنز قرار گرفته اند. پشت مجسمه ها دیوار موزه انقلاب کره قرار گرفته است. در کنار مجسمه ها دو یادبود دیگر وجود دارند که سربازان، کارگران، کشاورزان و بسیاری دیگر ا نشان می دهند.

میدان کیم ایل سونگ

این میدان بزرگ ترین میدان پیونگ یانگ و 37امین میدان بزرگ دنیا است که در سال 1954 ساخته شد.

هتل بین المللی یانگاکدو (Yanggakdo)

این هتل بزرگ ترین هتل پیون یانگ به شمار می رود.

آشپزی

معروف ترین غذای پیونگ یانگ، ناینگمیون (Naengmyeon) نام دارد که از نودل های خانگی، گوشت، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، نشاسته، و گیاه تیریشه تهیه می گردد. در قدیم این غذا در زمستان های سرد خورده می شد و به همین علت نام آن را نودل سرد نهاده اند.

از غذاهای دیگر این منطقه نوعی سوپ به نام تائدونگگانگ ساگیوگاک به معنای سوپ ماهی رودخانه تائدونگ است.

اقتصاد

پیونگ یانگ مرکز صنعتی کره شمالی است. پیونگ یانگ به علت وجود منابع طبیعی بی شمار مانند زغال سنگ، آهن و سنگ آهک بعلاوه زمین و سیستم آبرسانی خوب، اولین شهر صنعتی کره شمالی پس از جنگ کره بود. کارخانه های صنایع سنگین و سبک در کنار هم فعالیت می نمایند صنایع سنگین شامل سیمان، سرامیک، اسلحه و مهمات هستند که البته مهندسی مکانیک هسته این صنایع به شمار می رود. صنایع سبک شامل پارچه، کفش و غذا است. تمرکز و تاکید اصلی بر روی محصولات کشاورزی چون برنج، غلات و سویا در زمین های حومه شهر است. هدف این شهر رسیدن به خودکفایی در فراوری گوشت است که به همین منظور به پرورش خوک، مرغ و دیگر حیوانات می پردازد.

این شهر همچنان درگیر کمبود و نقصان برق است. به همین منظور دو ایستگاه قدرتی در استان چاگانگ تاسیس شده که برق از آن ها به طور مستقیم انتقال داده می گردد.

حمل و نقل

پیونگ یانگ مهم ترین مرکز حمل و نقل کشور به شمار می رود. این شهر مجموعه ای از جاده ها، خطوط راه آهن، و خطوط هوایی است که این منطقه را به دیگر منطقه ها داخلی و خارجی مرتبط می سازد.

مترو، تراموا و اتوبوس های برقی از جمله سیستم اصلی حمل و نقل عمومی هستند.

آدرس

موقعیت پیونگ یانگ روی نقشه

راستا دستیابی

بسیاری از مسافران به وسیله چین به پیونگ یانگ می فرایند. هواپیمایی کره شمالی هر هفته سه پرواز ثابت دارد. برای اطلاعات بیش تر حتما از تورهای مسافرتی یاری بگیرید.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org

به "پیونگ یانگ کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیونگ یانگ کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید