تعاریف و اصطلاحات

استقلالی ها خرسند نباشند؛ جام را سرانجام فصل می دهند

تهران (پانا) - هافبک برزیلی و سابق پرسپولیس معتقد است جبران 6 امتیاز اختلاف برای پرسپولیس کار سختی نیست.

20 اردیبهشت 1401

هنری برگسون فیلسوفی که ذهنی خلاق داشت

هنری برگسون Henri Bergson متولد 18 اکتبر 1859 در پاریس (فرانسه) است. او یکی از مشهورترین فیلسوف های فرانسوی اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 میلادی به شما می رود. اگرچه معروفیت بین المللی وی در طول زندگی به ارتفاعات فرقه ای رسید، اما تأثیر وی پس از جنگ جهانی دوم کاهش یافت....

13 اردیبهشت 1401

سانتاکروز دل ایسلوته کلمبیا؛ پرجمعیت ترین جزیره جهان

سانتاکروز دل ایسلوته جزیره ای بسیار کوچک در دریای کارائیب است، که بیشترین تراکم جمعیت در جهان را دارد.

24 بهمن 1400

دلیل عرق سوز شدن و چگونگی پیشگیری و درمان آن

هنگامی که به دلیل مسدود شدن غدد عرق، قطرات عرق در لایه های زیرین پوست گیر می نمایند، عرق سوز شدن اتفاق می افتد؛ در نتیجه این اتفاق، در ناحیه مورد نظر، التهاب؛ قرمز شدن پوست و ضایعات تاول مانند پدیدار خواهند شد.

10 دی 1400

روش خارج کردن جرم یا واکس از درون گوش بدون آسیب رساندن

ماده زردرنگ داخل گوش که به جرم یا واکس گوش هم معروف است، از طریق سلول های داخل کانال گوش ساخته می شود. اگر دست زده باشید متوجه شده اید که حالت چرب و چسبناک دارد . ماده زردرنگ جرم گوش نه تنها مضر نیست بلکه اثر محافظتی دارد. البته با این شرط که میزان آن...

2 آذر 1400

گرایش های برتر فناوری در کسب و کار چیست؟

محققان معتقدند، در دهه آینده پیشرفت فناوری بیشتری را نسبت به 100 سال گذشته تجربه خواهیم کرد و درک اثرات این تغییر می تواند از شوک های ناگوار به سیستم، افراد و سازمان ها جلوگیری کند البته کسب و کارهایی که بیشترین پیشرفت در زمینه فناوری را داشته باشند، از...

13 آبان 1400

راز مرگ تعدادی از حیات وحش پارک ملی سالوک در اسفراین چیست؟

تهران (پانا) - مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از معین شدن تعدادی از جمعیت حیات وحش پارک ملی سالوک در شهرستان اسفراین اطلاع داد.

11 آبان 1400

بیماری کم خونی داسی شکل چیست؟

گلبول های قرمز خون نقش اکسیژن رسانی به نقاط مختلف بدن را دارد اما در افرادی که دچار اختلال کم خونی داسی شکل هستند این گلبول ها سخت و چسبنده و داسی شکل مانند حرف انگلیسی C می شوند.

10 آبان 1400

کرسنت؛ چاله دولت بنفش برای دولت رئیسی

یکی از مهم ترین نقد هایی که به دوران زنگنه در دولت اصلاحات وارد است، این بود که شرکت ملی نفت تعهد داده بود گاز میدان سلمان در سال 1384 آماده صادرات است.

21 مهر 1400

آخرین شرایط پرسپولیس و تدبیر برای مشخص تکلیف بازیکنان فصل آینده

به گزارش خبرنگاران، یحیی گل محمدی در حاشیه تمرین امروز پرسپولیس که با حضور خبرنگاران همراه بود گفت: تعطیلی یک هفته ای داشتیم و خیلی هم لازم بود چون بعد از یکسال توانستیم به بازیکنان یک هفته استراحت دهیم که آن هم اجباری بود و بازی های تیم ملی باعث ان شد.

16 مرداد 1400

هشدار یک اصلاح طلب: اگر آتشی روشن گردد، تر و خشک با هم می سوزند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: من فضای کشور را حساس می دانم و اگر خدای ناکرده آتش روشن گردد، تر و خشک با هم می سوزند.

14 مرداد 1400

پیغام حضور ناوگروه ایران در اقیانوس اطلس چیست؟

خبرگزاری خبرنگاران- حضور ناوگروه دریایی ارتش در اقیانوس اطلس نشان دهنده صندلی ارزنده ایران در امنیت بین الملل و اقتصاد دریایی است و می تواند هندسه جدیدی برای حوزه امنیت و تجارت دریایی رقم بزند.

8 مرداد 1400

زمان واریز یارانه آذر 97 - یارانه آذر کی واریز می گردد؟

زمان واریز یارانه آذر 97خبرنگاران | سرویس عمومی - نود و چهارمین مرحله از پرداخت یارانه نقدی (یارانه آذر 1397) ساعت 24:00 دوشنبه 26 آذر به حساب سرپرستان خانوار ها واریز خواهد شد. مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند نوبت های گذشته 455...

25 اردیبهشت 1400

آشنایی کامل با تفریح آبی هیجان انگیز پدل بورد

یکی از انواع ورزش های آبی پدل بورد می باشد که هفت سالی هست وارد کشورمان شده و هم اکنون در 15 استان کشور فعال است. ورزش های موج سواری در ایران هم بسیار پرطرفدار است. پدل بورد نیز هفت سالی هست که وارد کشورمان شده و هم اکنون در 15 استان کشور فعال است. ورزش هیجان...

10 اردیبهشت 1400

روایت پژمان جمشیدی از عاشق شدنش در 23 سالگی

پژمان جمشیدی در برابر فریدون جیرانی از آرزویش برای ایران گفت.

30 فروردین 1400

مهمترین دلایل طالبان برای ترک میز مذاکرات بین الافغانی چیست؟

کارشناسان با اشاره به توقف یک ماهه مذاکرات دولت افغانستان و طالبان در دوحه، سه دلیل مهم این گروه برای عدم حضور در میز مذاکرات را برشمردند.

23 فروردین 1400

درمان گشادی واژن بدون عمل جراحی

گشادی واژن یکی از مسائل شایع در زنان بوده و به دلایل گوناگون ایجاد می گردد. از جمله روش های درمانی برای رفع گشادی واژن بدون جراحی می توان به استفاده از ورزش هایی همچون کیگل، یوگا و کشش لگن اشاره کرد.

17 بهمن 1399

پیری زودرس پوست چیست و برای درمان آن چه باید کرد؟ پیری زودرس پوست چیست و برای درمان آن چه باید کرد؟

این مسئله، بخشی از چرخه طبیعی زندگی است. اگر این تغییرات زودتر از زمان موعد بروز یابند، طبیعی نیستند. به همین دلیل به آن پیری زودرس پوست می گویند. به هر حال، راه هایی وجود دارد که با یاری آن می توانید علائم پیری پوست را کاهش دهید. بعضی از این کارها بسیار...

1 آذر 1399

واکنش مردم به روش جدید فروش سهام عدالت

ناکامی کارگزاری ها در فروش سهام عدالت در ساعات دوم و به روش بلوکی موجب شده که این سهام با روش دیگری فروخته شود، واکنش سهامداران نسبت به اتفاقات اخیر بازار سرمایه چیست؟

25 آبان 1399

سید محسن حبیبی پدر شهرسازی ایران درگذشت

دفتر ایکوموس ایران، از درگذشت سید محسن حبیبی ـ معمار، شهرساز و عضو پیوسته این موسسه فرهنگی و استاد دانشگاه تهران ـ خبر داد.

12 آبان 1399
تعداد: (25)