چرا کاربران پرچم داران سامسونگ از تراشه های اگزینوس شاکی هستند؟

به گزارش عینک دایره ای، برای مدت طولانی، سامسونگ پرچم داران خود را با تراشه های اختصاصی به نام اگزینوس روانه بازار نموده است و در عین حال برای بعضی کشورها مانند چین و آمریکا، این گوشی ها همراه با تراشه های کوالکام عرضه شده اند. داشتن تراشه های اختصاصی در سال 2015 مزیت مهمی برای سامسونگ محسوب می شد. در آن سال، تراشه پرچم دار کوالکام، اسنپ دراگون 810، هنگام اجرا بسیار داغ می شد و در حالی که دیگر تولیدکنندگان گزینه جایگزین دیگری نداشتند، سامسونگ به سادگی تصمیم گرفت برای تمام کشورها از تراشه اگزینوس استفاده کند.

چرا کاربران پرچم داران سامسونگ از تراشه های اگزینوس شاکی هستند؟

با این حال، اگرچه 2015 سال بدی برای کوالکام بود، ولی این شرکت از تجربه موردنظر درس گرفت و توجه بیشتری به ساخت تراشه های همه فن حریف نشان داد. و طی سال های اخیر، تراشه های اسنپ دراگون به خصوص در زمینه بهره وری و در نتیجه عمر باتری از چیپ های اگزینوس پیشی گرفته اند.

و این تفاوت در ویژگی ها، موضوعی است که برای تمام تراشه های پرچم دار اسنپ دراگون و اگزینوس دیده می گردد. سال گذشته، سامسونگ برای اگزینوس 9820 تقریبا یک نسل عقب افتاد زیرا این گوشی با فناوری 8 نانومتری ساخته شده و این در صورتی است که رقیب آن یعنی اسنپ دراگون 855 از فناوری ساخت 7 نانومتری بهره می برد.

ادامه یافتن ضعف اگزینوس

متأسفانه سال جاری هم این شرایط تکرار شده است. طی آنالیز های اجرا شده، گلکسی اس 20 مبتنی بر اسنپ دراگون 865 از لحاظ بهره وری عملکرد بهتری نسبت به مدل اگزینوس دارد. این اختلاف طولانی مدت باعث شده که کاربران زیادی از این موضوع شاکی شوند. اما حالا که سامسونگ گوشی 1400 دلاری روانه بازار نموده، این تفاوت در تراشه ها به موضوعی طاقت فرسا بدل شده است.

سهامداران سامسونگ هم از این موضوع راضی نیستند. در جدیدترین جلسه سالانه با سهامداران، این افراد از ادامه استفاده از تراشه های اگزینوس در گوشی های پرچم دار علی رغم عملکرد ضعیف تر نسبت به تراشه های اسنپ دراگون انتقاد نموده اند. سامسونگ هم به جز مطرح کردن این حقیقت که چنین کاری منجر به افزایش درآمد بخش نیمه هادی این شرکت می گردد، پاسخ مفید دیگری ارائه نداده است.

یک تصمیم تجاری غیرمنصفانه برای مشتریان

اساسا، چنین تصمیمی کاملا تجاری است و برای مشتریانی که پرچم داران سامسونگ را خریداری می نمایند کاملا ناعادلانه محسوب می گردد. چرا مشتریان آمریکایی و چینی می توانند یک تراشه بهتر را همراه با پرچم داران دریافت نمایند در حالی که کاربران باقی مناطق جهان همان مقدار پول را برای کارایی و بهره وری پایین تر پرداخت می نمایند؟ و اصلا چرا کاربران باید به بخش نیمه هادی سامسونگ یاری نمایند در حالی که به راحتی می توانند از گوشی های رقیب بهره ببرند؟

روی هم رفته، به غیر از هواوی دیگر رقبای سامسونگ گوشی های پرچم دار خود را همراه با جدیدترین و بهترین تراشه اسنپ دراگون به فروش می رسانند و اغلب اوقات این گوشی ها قیمت پایین تری هم دارند. ضمناًً حالا که بهترین مدل گلکسی با قیمت 1400 دلاری فروخته می گردد، ارائه آن در بیشتر کشورها با تراشه اگزینوس به نوعی اقدام تحقیرآمیزی برای مشتریان به حساب می آید.

بسیاری از کاربران هم دیگر نمی توانند این شرایط را تحمل نمایند و مثلا در اپلیکیشن Samsung Members در هند، تعداد زیادی از کاربران پست هایی منتشر نموده اند که در آن ها آمده چرا سامسونگ به فروش پرچم داران مبتنی بر تراشه های اگزینوس در این کشور ادامه می دهد. همچنین همین چند هفته قبل، یک طومار آنلاین در سایت Change.org ایجاد شد که کاربران می توانند خواسته مربوط به توقف استفاده از تراشه های اگزینوس را امضا نمایند و تا حالا بیش از 33 هزار نفر آن را امضا نموده اند.

آیا شرایط تراشه های اگزینوس بهبود پیدا می نماید؟

مشکل بهره وری تراشه های اگزینوس از زمانی شروع شد که سامسونگ تصمیم گرفت برای پردازنده از هسته های سفارشی استفاده کند ولی طبق بعضی شایعات، اگزینوس 990 موجود در خانواده گلکسی اس 20 آخرین تراشه ای است که از هسته های سفارشی بهره می برد. از طرفی دیگر، سامسونگ مشغول همکاری با AMD برای پردازنده گرافیکی است و احتمالا سال آینده مشکل عملکرد گرافیکی تراشه های اگزینوس رفع می گردد.

با توجه به اینکه حتی در کره جنوبی هم گوشی های گلکسی اس 20 همراه با تراشه اسنپ دراگون فروخته می شوند، شاید در آینده نسخه های اسنپ دراگون در کشورهای بیشتری ارائه شوند. اما در حال حاضر، این تصمیم باعث نمی گردد رضایت کاربران خریدار مدل های مبتنی بر تراشه های اگزینوس جلب گردد.

شما چه فکر می کنید؟ آیا سامسونگ باید برای پرچم داران خود استفاده از تراشه های اگزینوس را متوقف کند یا اینکه در عوض کیفیت آن ها را به سطح تراشه های اگزینوس برساند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

مقایسه اگزینوس 990 و اسنپدراگون 865؛ کدام نسخه از گلکسی اس 20 بهتر است؟

منیع: Sam Mobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا کاربران پرچم داران سامسونگ از تراشه های اگزینوس شاکی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا کاربران پرچم داران سامسونگ از تراشه های اگزینوس شاکی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید