شیوع صرع در ایران دو برابر آمار جهانی است

به گزارش عینک دایره ای، مقاله شیوع صرع در ایران - یک مطالعه مبتنی بر جمعیت با عنوان انگلیسیEpilepsy lifetime prevalence in Iran: a large population- based national survey در جدیدترین شماره مجله Scientific Reports نیجر در ماه می 2021 به چاپ رسید.

شیوع صرع در ایران دو برابر آمار جهانی است

به گزارش ایسنا، مقاله مذکور حاصل طرح ملی آنالیز شیوع اپیلپسی یا صرع در ایران است که با حمایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام پذیرفت و توسط تیم تحقیقاتی پروفسور حسین پاکدامن؛ استاد نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رییس انجمن مغز و اعصاب ایران و سایر همکاران وی طراحی و اجرا شد.

بر اساس یافته های این مطالعه جمعیت مبتلا به صرع در ایران نزدیک به دو برابر آمار متوسط جهانی صرع تخمین زده می گردد. احتمال این میزان شیوع در میان مجروحین جنگ تحمیلی ایران و مصدومان تصادفات جاده ای در نظر گرفته شده است.

با این حال خوشبختانه بیشتر این بیماران در شرایط سلامتی خوبی از نظر کنترل صرع به سر می برند و بیماری آنان تحت کنترل است.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، یافته های این پروژه تحقیقاتی به عنوان اولین مطالعه اپیدمیولوژیک عظیم کشوری در حیطه بیماری های مغز و اعصاب نتایج قابل استنادی برای مقایسه ایران با سایر کشور ها در بر داشته و منبعی برای ارزیابی و سیاست گذاری های کلان در این حوزه فراهم می آورد.

منبع: فرارو

به "شیوع صرع در ایران دو برابر آمار جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع صرع در ایران دو برابر آمار جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید