فرایند رزرو کنونی منظره گردشگری را تغییر می دهد

به گزارش عینک دایره ای، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، فرایند رزرو کنونی منظره گردشگری را تغییر می دهد.

فرایند رزرو کنونی منظره گردشگری را تغییر می دهد

شیوع بیماری همه گیر کووید 19 شیوه زندگی، کار، سفر، الزامات، انتظارها و اولویت های مسافران را تغییر داده است. فرایند رزرو تا امروز احیای مجدد منطقه ها بومی با محدودیت های مداوم برای کاربران مشتاق تجربیات سفرهای کاوشی در مرزهای مقصدهایی که خانه نامیده می گردد را بیان می نماید.

در این دوران مفهوم تعطیلات در خانه معنای تازهی پیدا کرد، زیرا افراد با توجه به عادی سازی کار از راه دور در هر مکانی می توانند کارشان را انجام دهند و بیشتر در مقاصد گردشگری باقی می مانند. با این حال در کوتاه مدت حتی با وجود انعطاف پذیری برای انجام کار از هر نقطه افراد از ترس محدودیت های سفر که باعث لغو سفر می گردد، تمایلی برای رزرو زودتر ندارند.

محدودیت های مداومی که در سفرهای بین المللی ایجاد می گردد، باعث شد تا گردشگری سرگرمیی داخلی در کوتاه مدت تا میان مدت به بهبود بخش سفر و گردشگری منجر گردد و با افزایش تقاضا برای سفر افراد به سمت مقاصد و فعالیت های داخلی روی آورده اند.

با نگاهی به آینده احتمالا تقاضای اقامت در کشورهایی که محدودیت های طولانی مدت در سفرهای خروجی دارند، همچنان به قوت خود باقی می ماند و حتی افزایش می یابد. در واقع حدود نیمی از مسافران جهانی قصد دارند در 12 ماه آینده برای تعطیلات سفرهای داخلی را انتخاب نمایند.

داده های نظرسنجی که در تعطیلات بزرگ روز ملی چین در سال 2021 گرفته شد، نشان می دهد 49.1 درصد از گردشگران چینی سفرهای درون استانی را انتخاب می نمایند که 4.1 درصد بیشتر از سال 2020 است. هنگ کنگ، سنگاپور، کره جنوبی و ژاپن نیز افزایش تقاضا برای اقامت را تجربه نموده اند. در اروپا نیز با افزایش نرخ واکسن و کاهش محدودیت های بهداشتی حجم سفرهای داخلی افزایش یافته است.

با بازگشت سفرهای بین المللی ممکن است سفرهای داخلی به نسبت کاهش یابد اما فرایند احیای مقاصد داخلی احتمالا در دراز مدت ادامه خواهد داشت.

اقامت طولانی تر، سرگرمی طولانی تر

ارائه دهندگان خدمات برای تعطیلات در پی راههای تازهی برای داشتن تجربیات معنادار سفر با دور زدن محدودیت های فعلی از جمله سفرهای طولانی تر هستند. در سال 2021 بیش از 52 درصد از مسافران جهانی ترجیح می دهند اقامت طولانی تری داشته باشند و تقریبا از هر چهار نفر یک نفر(26 درصد) ترجیح می دهد بیش از 10 شب اقامت داشته باشد؛ در حالی که در سال 2019 میانه طول سفرهای داخلی 4.45 روز و 9.22 روز برای سفرهای بین المللی بوده است.

همانطور که مدل های ترکیبی رواج پیدا می نمایند و رغبت مسافران برای ترکیب کار و مدرسه با سفرهای سرگرمیی افزایش می یابد، این انتظار وجود دارد که اقامت ها طولانی تر گردد و بطور بالقوه در آینده افزایش یابد. علاوه بر این اگر افراد بتوانند دورکار باشند، 40 درصد از مسافران تمایل به قرنطینه قبل از تعطیلات دارند.

تغییر فرایند رزرو

محدودیت های نامشخص که به سرعت تغییر می نماید، بر عادات رزرو مسافران تاثیر گذاشته اند. مسافران تمایل کمتری به رزرو سفر از ماه ها قبل دارند و بطور فزآینده ای بدنبال رزروهای انعطاف پذیر هستند. در نتیجه خطوط هوایی، هتل ها و سایر ارائه دهندگان مسافرتی مجبور شدند سیاست های لغو خود را با تغییرات احتمالی در برنامه های سفر تطبیق دهند.

76 درصد از مسافران در مطالعه ای در سال 2020 گفتند: با سیاست های انعطاف پذیر لغو و بازپرداخت تمایل بیشتری به رزرو هتل دارند.

البته دوره های رزرو کوتاه تر ممکن است یک پدیده موقتی باشد؛ گزارش ها نشان می دهد رزروهای یک روزه به تدریج کاهش می یابد؛ درحالیکه رزروهایی که از قبل انجام می گردد، در حال افزایش است. رزروهای یک روزه در سطح جهانی از 39 درصد در هفته اول 2021 به 23 درصد تا 25 آوریل همان سال کاهش یافت. این آمار بیان می نماید افراد ترجیح می دهند رزرو تعطیلات را بجای چند روز قبل از حرکت، از روزهای قبل تر انجام دهند؛ بنابراین دوره های رزرو کوتاه تر در طولانی مدت پابرجا باقی نخواهند ماند.

جذابیت مقاصد ثانویه

در پی شیوع بیماری همه گیر کووید 19 افراد به طور فزآینده ای در پی مقاصد ثانویه، منطقه ها روستایی و مقاصد مبتنی بر طبیعت برای سفر هستند. مسافران مدرن نیز در پی ماجراجویی هستند. 40 درصد از مسافران ترجیح می دهند مقصدهای ناآشنا را کشف نمایند.

بعلاوه 69 درصد از مسافران علاقمند بازدید از مقاصد کمتر شناخته شده هستند؛ در حالی که 72 درصد امیدوارند به وسیله سفر از جوامع محلی حمایت نمایند. ارائه دهندگان سفر با این فرایند سازگار شده اند و به وسیله راهبردهای بازاریابی نوآورانه تازه مانند پخش زنده، محتوا و محصولات را به مسافران ارائه می نمایند و تبلیغات اختصاصی برای مقاصد روستایی و فرعی راه اندازی نموده اند.

مسافران به کاهش ردپای خود و افزایش تاثیر اجتماعی خود تمایل نشان داده اند. در واقع پیش از همه گیری نیز 51 درصد از مسافران جهانی تمایل خود را برای مبادله مقصد اصلی خود با یک جایگزین کمتر شناخته شده اما مشابه که ردپای کمتر و تاثیر بیشتری در جامعه داشته باشد را اعلام کردند. این فرایند با افزایش علاقه افراد به سفرهای پایدار، نیکوکاری و گردشگری روستایی در حال افزایش است. با این حال برای ادامه رشد پایدار این مقاصد در بلندمدت، سرپرستی و سرمایه گذاری موثر مقصد باید به وسیله مشارکت های عمومی، خصوصی و جامعه حمایت گردد.

منبع: همگردی

به "فرایند رزرو کنونی منظره گردشگری را تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند رزرو کنونی منظره گردشگری را تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید