برند محصولات کشاورزی گیلان تحت تاثیر سهل انگاری در صادرات

به گزارش عینک دایره ای، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان به نقش کشاورزی در توسعه اشتغال و اقتصاد استان اشاره و اضافه نمود: سهل انگاری در حوزه صادرات، برند تولیدات کشاورزی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

برند محصولات کشاورزی گیلان تحت تاثیر سهل انگاری در صادرات

اسدالله عباسی در ملاقات معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، با تاکید بر ضرورت توجه به کشاورزی در استان گفت: از شرایط کنونی کشاورزی در گیلان راضی نیستم زیرا از مزیت این صنعت به درستی استفاده نشده است.

وی به نقش کشاورزی در توسعه اشتغال و اقتصاد استان اشاره و اضافه نمود: سهل انگاری در حوزه صادرات، برند تولیدات کشاورزی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

استاندار گیلان اضافه نمود: امروز سهم کشاورزی سنتی در استان قابل توجه است، از این رو باید در جهت ترویج بهره گیری از شیوه های مدرن، مکانیزاسیون و مولدسازی برای ارتقای بهره وری اقتصاد کشاورزی، جدی تر عمل گردد.

عباسی، به موضوع زراعت چوب و توانمندی های طبیعی استان در این بخش اشاره و اضافه نمود: باید در این زمینه نوآوری داشته باشیم و توسعه پایدار زیست محیطی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث کشت گلخانه ای باید برنامه ریزی هایی متناسب با نیازها و ظرفیت استان صورت گیرد، بر لزوم توجه به تقویت دیگر ظرفیت های استان همانند آبزی پروری، برنجکاری و کاشت چای تاکید نمود.

نماینده عالی دولت در گیلان، با تاکید بر مدیریت جهادی در عرصه کشاورزی، سرپرست جهاد کشاورزی استان را مکلف کرد حضور میدانی در عرصه داشته باشد و گزارشی از شرایط کشاورزی و توانمندی های استان در حوزه های مختلف تهیه کند.

علیرضا مهاجر، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت نیز در این ملاقات اظهار کرد: گیلان افزون بر 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که تنها نیمی از سال مورد کشت و کار قرار می گیرد و چندماه بدون استفاده باقی می ماند.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های موجود در این اراضی به ویژه در بخش صیفی کاری گفت: برای فراهم سازی زیرساخت های تحقق این مهم، تصمیماتی گرفته شده است.

مهاجر، افزایش عملکرد در واحد سطح در برنجکاری را مورد تاکید قرار داد و تسطیح اراضی و زهکشی زیرزمینی آنها را از جمله راهکارهایی خواند که با بهره مندی از آنها می توان دست کم سالانه، دو بار کشت برنج انجام داد و عنوان نمود: انجام این مهم مورد موافقت دولت بوده و مطالعات اولیه آن نیز انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برند محصولات کشاورزی گیلان تحت تاثیر سهل انگاری در صادرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برند محصولات کشاورزی گیلان تحت تاثیر سهل انگاری در صادرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید