6 افزونه رایگان فایرفاکس برای بهبود تجربه تماشای یوتیوب

به گزارش عینک دایره ای، یوتیوب به یک ابرپلتفرم استریم ویدئوی تبدیل شده است ولی به معنای کامل بودن و نداشتن کمبود و نقص نیست. هر بار که مرورگر خود را می بندید و دوباره باز می کنید؛ باید تنظیمات مختلفی را از ابتدا در یوتیوب اعمال کرده تا آن طور که دوست دارید؛ فیلم و سریال و هر چیزی در این پلتفرم را تماشا کنید. شاید هم از تبلیغات زیاد و بدموقع یوتیوب خسته شده باشید.

6 افزونه رایگان فایرفاکس برای بهبود تجربه تماشای یوتیوب

واقعیت این است که چیزهای زیادی در یوتیوب برای بهبود دادن یافت می شود. افزودنی های مرورگرهای وب به شما کمک می کنند برخی از این بهبودها را انجام دهید و کمتر درگیر تنظیمات یوتیوب شده و خسته و دل سرد نشوید.

در اینجا می خواهیم سراغ 6 افزونه رایگان و برتر فایرفاکس برای بهبود تجربه کاربری تماشای یوتیوب برویم:

YouTube High Definition

اولین افزونه بسیار خوبی که می توانید روی فایرفاکس برای بهبود یوتیوب نصب کنید؛ افزونه YouTube High Definition است که نحوه مشاهده فیلم های یوتیوب را برای شما تغییر می دهد.

همان طور که از نام این افزونه پیدا است؛ افزونه ای است که به شما امکان می دهد همیشه ویدئوهای یوتیوب را با بالاترین کیفیت ممکن تماشا می کنید.

اگر دنبال رزولوشن خاصی هستید؛ مثلا رزولوشن مانیتور شما محدودیت های خاصی دارد یا اینترنت شما مشکل دارد و باید فیلم ها را با کیفیت تصویر پایین تر پخش کنید؛ افزونه YouTube High Definition به شما امکان می دهد؛ رزولوشن ترجیحی خود را انتخاب کنید.

البته، افزونه YouTube High Definition میزبان ویژگی های زیاد دیگری است. مثلا، می توانید میزان پخش کننده ویدئویی را نیز انتخاب کرده و کوچک تر یا بزرگ تر کنید. ویژگی دیگر، مدیریت و توقف پخش اتوماتیک صدای ویدئویهای یوتیوب است.

جالب است بدانید این افزونه از ویدئوی های یوتیوب که در سایت های دیگر مانند صفحات وب یا فیسبوک و توییتر جاسازی (امبد) شده اند؛ نیز پشتیبانی می کند. یعنی هر جایی که ممکن است یک ویدئوی یوتیوب پیدا کنید؛ این برنامه افزودنی کار می کند. با استفاده از این افزونه، بدون در نظر گرفتن اینکه کجا آنلاین هستید؛ یک تجربه کاربری تماشای یکپارچه داشته باشید.

SponsorBlock

اگر از تبلیغات و پیام های حامیان مالی، یادآوری های اشتراک و موارد دیگر نظیر این ها در حین تماشاهای ویدئوی های یوتیوب خسته شده اید؛ سراغ نصب افزونه رایگان فایرفاکس SponsorBlock بروید که به کاهش این مسائل کمک می کند.

SponsorBlock کاملا یک افزونه crowdsourced برای شناسایی و حذف انواع مزاحمت ها و اعلان های ناخواسته در ویدئوهای یوتیوب است. این افزونه می تواند طیفی از اعلان ها یا تبلیغات ویدئویی مزاحم روی یوتیوب شما را مسدود کند. انواع تبلیغات، معرفی ها، یادآوری های اشتراک، بخش های غیرموسیقی در نماهنگ ها و نظایر این ها را به طور اتوماتیک نادیده گرفته و حذف می کند. بنابراین، دیگر نیازی نیست شما این مزاحمت ها را تجربه کنید.

افزونه SponsorBlock به طور اتوماتیک، بخش هایی از نوار ویدئویی که متشکل از یک تبلیغ است را پیش از رسیدن به آن تعیین می کند تا بدانید در چه بازه زمانی از تماشای فیلم، یک تبلیغ قرار گرفته است. همین طور، می توانید هرگونه تبلیغ گمراه کننده یا نادرست را نیز با این افزونه شناسایی و گزارش کنید.

Video Download Helper

افزونه جالب و مفید فایرفاکس برای یوتیوب، افزونه Video Download Helper است که اجازه می دهد انواع ویدئوها و تصاویر یوتیوب را از درون وب سایت ها دانلود کنید.

این افزونه منحصرا برای یوتیوب نیست و می توانید برای پلتفرم های دیگر استریم ویدئو نیز استفاده کنید ولی هرگاه در یک صفحه وب باز شده، ویدئوی یوتیوب جاسازی شده باشد؛ به طور اتوماتیک فعال می شود.

به عنوان مثال، اگر برای تماشای یک ویدئو وارد یوتیوب شوید؛ افزونه Video Download Helper به طور اتوماتیک فعال شده و لینک دانلود مستقیم ویدئو روی کامپیوتر را به شما می دهد.

می توانید از این افزونه برای کارهای بیشتری استفاده کنید. مثلا، این افزونه می تواند فایل ها را بین فرمت WEBM و MP4 تبدیل کند. همین طور، می تواند چندین فایل را با هم ترکیب کرده و یک فایل نهایی کلی بدهد.

Enhancer for YouTube

اگر در پی چندین ابزار برای بهبود تجربه تماشای یوتیوب هستید؛ Enhancer for YouTube یک افزونه رایگان فایرفاکس عالی برای این منظور است.

Enhancer for YouTube افزونه ای است که چندین کار مختلف را به طور همزمان انجام می دهد و به یک بهبوددهنده بی نهایت برای یوتیوب تبدیل شده است. یکی از بزرگ ترین جذابیت های این افزونه برای یوتیوب، میانبرهای ماوس و صفحه کلید است.

به شما امکان می دهد میانبرهای مختلفی را برای کنترل یوتیوب به دلخواه خود تنظیم کنید و کلیدهایی به عملکرد ماوس بیفزایید که به طور پیش فرض در دسترس نیستند. همچنین، افزونه Enhancer for YouTube به شما امکان می دهد یک سری کارهای تکراری در یوتیوب را به صورت اتوماتیک درآورید. مانند انتخاب کیفیت پخش مناسب؛ به طوری که دیگر مجبور نباشید همان ورودی ها و تنظیمات را بارها و بارها تکرار کنید.

این افزونه از پوسته های تیره برای یوتیوب پشتیبانی می کند؛ می توانید از پخش کننده های پاپ آپ برای ویدئوهای یوتیوب استفاده کنید تا بدون اینکه پنجره های دیگر را ببنید؛ پاپ آپ پخش کننده در بالای صفحه شما باقی بماند و موثرتر کار کنید.

YouTube Downloader WebX

افزونه YouTube Downloader WebX یک دانلودکننده سبک ویدئوها و صداهای یوتیوب است. تنها کاری که باید برای استفاده حداکثری از YouTube Downloader WebX انجام دهید؛ این افزونه را دانلود و روی مرورگر فایرفاکس نصب کنید و بعد به مرور صفحات وب کنید.

این افزونه، هنگامی که به یک ویدئوی یوتیوب جاساز شده برسید؛ به طور اتوماتیک ویدئو را شناسایی کرده و به شما امکان می دهد خیلی ساده و راحت این ویدئو را دانلود کنید.

افزونه YouTube Downloader WebX می توانید ویدئوها را در حین دانلود، به فرمت های دیگر هم تبدیل کند.

Adblocker for YouTube

آخرین افزونه ای که می خواهیم معرفی کنیم؛ افزونه معروف Adblocker for YouTube است که از نامش پیدا است؛ چه عملکردی دارد. اگر زمان زیادی در یوتیوب سپری کرده باشید؛ خوب می دانید تبلیغات هنگام تماشای ویدئوها چقدر آزاردهنده هستند و شاید شما را ناامید کنند.

افزونه Adblocker for YouTube می تواند ویدئوها و تبلیغات بازاریابی یوتیوب را حذف کند. هم دیگر نیازی نیست منتظر نمایش ویدئوها بمانید و هم اینکه یوتیوب سبک تر در مرورگر شما بارگذاری شده و ویدئوها سریع تر پخش می شوند.

افزونه Adblocker for YouTube نه فقط برای فایرفاکس، بلکه افزونه ای برای تمام مرورگرهای وب است و می توانید از آن در برنامه های مرورگر وب دیگر هم استفاده کنید.

همیشه چیزهای زیادی برای کاهش وجود دارد

امیدواریم که این 6 افزونه به شما کمک کنند؛ چیزهای بیشتری در یوتیوب یافته و تجربه تماشای بهتری پیدا کنید. همیشه چیزهای زیادی بیشتر از یک تماشای ساده ویدئوها وجود دارد و این شما هستید که باید دنبال روش متفاوت تر و بهتری برای تجربه کردن های تازه باشید.

به جز این افزونه ها، اگر کمی کنکاش کنید؛ باز هم افزونه های رایگان و مفیدی خواهید یافت که یکی از کاستی ها و مسائل شما در استفاده از یوتیوب را رفع می کند.

منبع: یک پزشک

به "6 افزونه رایگان فایرفاکس برای بهبود تجربه تماشای یوتیوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 افزونه رایگان فایرفاکس برای بهبود تجربه تماشای یوتیوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید