نوروزی:در انتخاب نوع واکسن تزریقی به المپیکی ها هیچ دخالتی نداریم

به گزارش عینک دایره ای، غلامرضا نوروزی در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص طرح واکسیناسیون ورزشکاران اعزامی به بازی های 2020 توکیو که اجرای آن از کاروان پارالمپیک و اعضای این کاروان شروع شد و فرایند انتخاب نوع واکسن تزریقی به این دسته ورزشکاران شرح داد.

نوروزی:در انتخاب نوع واکسن تزریقی به المپیکی ها هیچ دخالتی نداریم

وی در واکنش به اینکه اعضای کاروان پارالمپیک در مرحله اول واکسیناسیون، واکسن های چینی دریافت کردند. آیا قرار است از همین نوع واکسن برای واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی هم استفاده گردد؟، گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی، وزارت ورزش و در کل مجموعه ورزش در انتخاب جنسیت واکسن ها و اینکه کدام نوع واکسن به ورزشکاران تزریق گردد اصلاً دخالتی ندارد چون تصمیم گیری در این زمینه در حوزه اختیارات ما نیست.

وی توضیح داد: وزارت ورزش به خاطر اهمیت بازی های توکیو و لزوم ایمنی بیشتر ورزشکاران اعزامی به این بازی ها طرح واکسیناسیون آنها را در برنامه گذاشته است. برای اجرای این طرح درخواست لازم مبنی بر در اختیار دریافت واکسن و تعداد مورد احتیاج برای هر مرحله به وزارت بهداشت ارائه می گردد. این وزارتخانه بر اساس موجودی آماری خود، تعداد واکسن لازم را به حوزه ورزش اختصاص می دهد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام نمود: اینکه واکسن اختصاصی به حوزه ورزش از کدام نوع باشد اصلاً معین نیست. ما فقط اعلام احتیاج می کنیم اما در خصوص نوع واکسن تخصیصی هیچ نظری نمی دهیم و دخالتی هم نمی توانیم داشته باشیم. وزارت بهداشت خود در این زمینه تصمیم گیرنده نیست.

نوروزی توضیح داد: به هر حال واکسن هایی که این روزها از آنها برای واکسیناسیون افراد در گروه های مختلف استفاده می گردد، مورد تایید وزارت بهداشت هستند بنابراین هر نوع واکسنی که از طرف این وزارتخانه برای واکسیناسیون المپیکی ها اختصاص پیدا کند قابل اعتماد است.

وی در خصوص واکسن های چینی که اعضای کاروان پارالمپیک دریافت کردند، گفت: واکسن های چینی هم از جمله واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت در طرح واکسیناسیون هستند. خوشبختانه تا به امروز واکسیناسیون پارالمپیکی با نوع واکسن چینی عوارضی برای هیچیک از آنها نداشته است. هیچ گزارشی در این زمینه به دست ما نرسیده است.

رئیس فدراسیون پزشکی همچنین با بیان اینکه هنوز زمان واکسیناسیون افراد اعزامی به بازی های المپیک معین نیست بر لزوم واکسیناسیون آنها در دو مرحله تاکید نمود و گفت: به محض اینکه تعداد واکسن های درخواستی از طرف وزارت بهداشت در اختیارمان قرار بگیرد، واکسیناسیون المپیکی ها را در مرحله اول انجام می دهیم. البته واکسن های کرونا باید در دو مرحله در فاصله زمانی 26 تا 28 روز به افراد تزریق گردد. بنابراین مرحله دوم واکسیناسیون المپیکی ها و پارالمپیکی ها هم در برنامه است.

غلامرضا نوروزی در عین حال تاکید نمود: واکسیناسیون المپیکی و پارالمپیکی به منزله مصون شدن کامل آنها از آلوده شدن ویروس کرونا نیست. ورزشکاران مانند دیگر افراد با وجود دریافت کرونا ملزم به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی هستند. تنها واکسیناسیون تضمین کننده صد درصد عدم ابتلای آنها به کرونا نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نوروزی:در انتخاب نوع واکسن تزریقی به المپیکی ها هیچ دخالتی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروزی:در انتخاب نوع واکسن تزریقی به المپیکی ها هیچ دخالتی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید