نسخه نویسی الکترونیکی از اول دی در سیستان و بلوچستان اجرا می گردد

به گزارش عینک دایره ای، مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: از اول دی ماه هیچگونه نسخه کاغذی و غیرالکترونیک بیمه سلامت پذیرفته نخواهد شد.

نسخه نویسی الکترونیکی از اول دی در سیستان و بلوچستان اجرا می گردد

به گزارش عینک دایره ای ، از زاهدان ، رضا عباسی مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: از اول دی سال جاری تمامی موسسات درمانی و شرکای کاری طرف قرارداد با این بیمه مکلف به اجرای کامل برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک بوده و هیچگونه نسخه کاغذی و غیرالکترونیک بیمه سلامت پذیرفته نخواهد شد.

رضا عباس گفت: در راستای اجرای تکالیف قانونی سازمان بیمه سلامت مبنی بر اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک و عدم پذیرش نسخه های کاغذی از ابتدای دی سالجاری بیمه شدگان می توانند در مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی و دریافت کد رهگیری از سامانه نسخه نویسی الکترونیک به مراکز پاراکلینیک مراجعه نمایند.

وی گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک به عنوان یک قانون در برنامه پنجم و ششم توسعه و اجرای پرونده سلامت الکترونیک مورد تاکید دولت قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: اجرای برنامه نویسی الکترونیک مزایای بسیار زیادی از جمله پرداخت مطالبات موسسات درمانی به صورت آنلاین، صرفه جویی در مصرف کاغذ، شفاف سازی، کاهش خطا های پزشکی و اطلاعات شفاف بیماران دارد.

وی گفت: در راستای برنامه نسخه نویسی الکترونیک در بخش خصوصی و دولتی و الزام قانونی اجرای برنامه از اول دیماه سالجاری مبنی بر تجویز تمام الکترونیک در تمامی بخش های مراکز درمانی دانشگاهی و خصوصی و غیردانشگاهی به وسیله پزشکان در سطح کشور و استان بیمه شدگان می توانند با ارائه کارت ملی به مراکز درمانی مراجعه و تمامی خدمات را به صورت تمام الکترونیک دریافت نمایند.

عباسی گفت: در سیستان و بلوچستان بستر اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک در بخش خصوصی 80 درصد و بستر اجرای نسخه پیچی الکترونیک به 100 درصد رسیده و در بخش دولتی نیز در حال انجام است.

وی گفت: حسب تکلیف قانونی از ابتدای دی تمامی مراکز دولتی و خصوصی موظف به ارائه خدمات در قالب نسخه الکترونیک به شهروندان عزیز بوده و برای هرگونه مشکل می توانند با معاونت های دانشگاه های علوم پزشکی استان و معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان تماس حاصل نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط کرونا و اتمام تاریخ اعتبار پوشش بیمه ای، بیمه شدگان صندوق های بیمه سلامت همگانی و روستاییان و عشایر باید نسبت به تمدید پوشش بیمه ای خود و اعضای خانواده با مراجعه به سامانه bimehsalamatiranian.ir بیمه سلامت و یا دفاتر پیشخوان دولت اقدام نمایند، زیرا در صورت عدم تمدید در هیچ یک از موسسات درمانی خدمات بیمه ای داده نخواهد شد.

وی گفت: در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه افراد فاقد پوشش بیمه ای می توانند برای دریافت پوشش بیمه به صورت رایگان به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نسخه نویسی الکترونیکی از اول دی در سیستان و بلوچستان اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه نویسی الکترونیکی از اول دی در سیستان و بلوچستان اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید