نحوه کاهش خطر دیابت نوع 2

به گزارش عینک دایره ای، دیابت نوع 2 یک بیماری شایع در سراسر دنیا می باشد. گروه های در معرض خطر بیماری دیابت شامل افراد چاق و بعلاوه کسانی که سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت دارند، می باشند. در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با نحوه کاهش

نحوه کاهش خطر دیابت نوع 2

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

دیابت نوع 2 یک بیماری شایع در سراسر دنیا می باشد. گروه های در معرض خطر بیماری دیابت شامل افراد چاق و بعلاوه کسانی که سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت دارند، می باشند. در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با نحوه کاهش خطرات این بیماری ارائه خواهیم داد.

میلیون ها نفرد از مردم سراسر دنیا سالانه به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. در واقع، دیابت دلیل اصلی مرگ و میر در میان افراد مسن می باشد. جالب توجه است که بسیاری از جوانان هم به این بیماری مبتلا می شوند. دیابت درمان قطعی ندارد. اما خوشبختانه می توان با یاری داروهای خاص و تغییر سبک زندگی تا حدودی این بیماری را کنترل کرد. افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، باید اقدامات لازم جهت پیشگیری از آن را انجام دهند.

روش های پیشگیری از دیابت نوع 2

دیابت بیماری بوده که به واسطه استفاده ضعیف از انسولین در بدن ایجاد می شود. انسولین هورمونی بوده که به وسیله غده پانکراس تولید می شود. این هورمون عمدتا مسئول حفظ سطوح نرمال گلوکز در بدن می باشد. هنگامی که غذا می خوریم، این غذا به قند یا گلوکز تجزیه می شود. این گلوکز به منظور رسیدن به بافت ها وارد جریان خون شده و به انرژی تبدیل می شود. با این حال، هنگامی که انسولین به اندازه مناسبی جذب نشده و یا مورد استفاده قرار نگیرد، فرایند تبدیل گلوکز به انرژی نمی تواند انجام شود. در نتیجه، سطوح گلوکز خون در بدن به طور دائم بالا باقی می ماند. این امر منجر به محروم ماندن اندام های مختلف از انرژی می شود. دیابت طولانی مدت ممکن است به کبد آسیب زده، باعث ایجاد اختلالات کلیوی، سکته مغزی و یا کوری شود.

در صورتی که در ژن های شما دیابت وجود دارد، نمی توانید از بروز این بیماری پیشگیری کنید. اما می توانید با استفاده از روش ها مناسب از خطرات بیش از حد این بیماری پیشگیری کنید. افرادی که چاق هستند، احتمال بروز دیابت در آن ها بالاتر است و این افراد احتیاج به کنترل وزن خود جهت پیشگیری از عوارض این بیماری دارند.

نحوه کاهش طبیعی دیابت

رژیم غذایی و ورزش دو روش مطمئن کنترل طبیعی دیابت می باشد. ورزش نه تنها به کنترل وزن شما یاری می نماید، بلکه به حفظ تعادل هورمونی بدن هم یاری قابل توجهی می نماید. این امر منجر به جذب مناسب انسولین در بدن می شود. بنابراین، تنظیم سطوح گلوکز در بدن بهبود می باشد. افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند، باید حداقل 5 روز در هفته فعالیت بدنی مفید داشته باشند. اگر فردی هستید که علاقه ای به رفتن به باشگاه ندارید، می توانید با نیم ساعت در روز پیاده روی وزن خود را به حالت نرمال کاهش دهید.

افراد دیابتی باید رژیم غذایی خود را هم به خوبی کنترل نمایند. غذاهای تولید شده و چرب را از رژیم غذایی خود حذف نمایند. از مصرف غذاهای شیرین باید تحت هر شرایطی خودداری شود. پایین آوردن کلسترول هم برای کنترل دیابت مفید می باشد. دیابت بیماری بوده که مدت زمانی طولانی ادامه خواهد داشت، اما علائم آن سال ها قبل از بروز بیماری می تواند تشخیص داده شود. بنابراین آغاز تغییر در رژیم غذایی از مرحله پیش دیابت ضروری می باشد. آزمایشات منظم برای افراد دیابتی هم منجر به تشخیص زود هنگام سطوح غیر طبیعی قند خون می شود. این امر می تواند به انجام اقدامات مناسب جهت کنترل بیماری یاری کند. دیابت ممکن است در زنان باردار به طور موقت اتفاق افتد. علائم دیابت در زنان باردار مشابه با بیماران مبتلا به دیابت مزمن می باشد. با این حال، به منظور کاهش خطر دیابت در طول بارداری، لازم است که با پزشک خود مشورت کنید.

بنابراین، قطعا دیابت می تواند با اتخاذ اقدامات خاصی کنترل شود. یک سبک زندگی سالم نه تنها به حفظ افراد از بروز دیابت یاری می نماید، بلکه باعث پیشگیری از بیماری های مختلف دیگر هم می شود.

منبع: راسخون

به "نحوه کاهش خطر دیابت نوع 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه کاهش خطر دیابت نوع 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید