منبع باز شدن کلیدهای امنیتی پرطرفدار توسط گوگل

به گزارش عینک دایره ای به نقل از انگجت، گوگل امروز از اجرای یک طرح منبع باز خبر داده که به فروشندگان سخت افزارهای مختلف یاری می نماید تا خودشان کلیدهای امنیتی مورد نیازشان را طراحی و فراوری نمایند.

منبع باز شدن کلیدهای امنیتی پرطرفدار توسط گوگل

گوگل معتقد است اجرای این طرح به توسعه این فناوری و افزایش ایمن سازی دنیای مجازی یاری می نماید. ابتکار عمل یادشده که OpenSK نام دارد، مبتنی بر طراحی یک میان افزار برای سازگار کردن تراشه هایی خاص با کلیدهای امنیتی 2FA است.

گوگل حتی کدهای منبع مورد احتیاج برای چاپ سه بعدی یک کیس فیزیکی برای نگهداری ابزار مجهز به این کلیدهای امنیتی را منتشر نموده و امیدوار است عموم مردم از آن استفاده نمایند.

تراشه منتخب بدین منظور توسط شرکت نوردیک فراوری شده و علت انتخاب آن قیمت مناسب و رعایت استانداردهای FIDO2 در آن است. سازگاری با فناوری ان اف سی و بلوتوث کم مصرف از دیگر مزایای به کارگیری این تراشه است. البته گوگل امیدوار است کلیدهای امنیتی 2FA را بتوان بر روی تراشه های دیگری نیز در آینده مورد استفاده قرار داد.

گسترش استفاده از کلیدهای امنیتی به کاهش به کارگیری کلمات عبور در دنیای مجازی منجر می گردد که شیوه ایمنی برای حفظ امنیت کاربران نیست. زیرا هکرها به روش های مختلفی قادر به سرقت کلمات عبور هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "منبع باز شدن کلیدهای امنیتی پرطرفدار توسط گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منبع باز شدن کلیدهای امنیتی پرطرفدار توسط گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید