تدوین برنامه های اشتغال زایی از سوی وزارت کار

به گزارش عینک دایره ای، تهران (پانا) - وزارت کار قرار است گزارش ملی اشتغال را به صورت اکوسیستم به مسئولان قوا و مردم ارائه دهد و از برنامه های اشتغال زایی نیز اطلاع داد.

تدوین برنامه های اشتغال زایی از سوی وزارت کار

به گزارش ایرنا، حجت الله عبدالملکی امروز، در مراسم رونمایی از اطلس ملی اشتغال بیان کرد: پیش از دولت سیزدهم در حوزه اشتغال بخش های دولتی جدا از هم فعالیت می کردند و شرایط اشتغال مانند ساعتی با اجزای از هم پاشیده بود، اما اکوسیستم ملی اشتغال این اجزا را کنار هم قرار می دهد.

وی اضافه نمود: این اکوسیستم در آبان ماه تصویب و با حضور رییس جمهوری رونمایی شد که مدل نظام جمهوری اسلامی برای تقویت و توسعه اشتغال است.

عبدالملکی با بیان اینکه شناسایی انواع طرح های اشتغالزایی در قالب اطلس است، گفت: 71 دستگاه و نهاد مردمی و انقلابی در اجرای این اکوسیستم نقش دارند و 222 برنامه اشتغال زایی نیز تدوین شده است.

وی ابراز کرد: اکنون سامانه و کتاب این اکوسیستم آماده شده که به وسیله سامانه امکان رصد و شناسایی شرایط اشتغال و نقاط قوت و ضعف ها است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به ثمر رسیدن این اکوسیستم و اطلس چندین ماه زمان برده است و شاهد حرکت پُرسرعت قطار کشور بر روی اشتغال خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در دولت مردمی سیزدهم یکی از چهار پروژه کلان، موضوع اشتغال است که یکی از ماموریت های اصلی وزارت کار و خواسته جدی رییس جمهوری از این وزارتخانه است.

عبدالملکی یادآور شد: این وزارتخانه به موجب قانون هماهنگ کننده دستگاه های اشتغالزای کشور است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تدوین برنامه های اشتغال زایی از سوی وزارت کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین برنامه های اشتغال زایی از سوی وزارت کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید