تایچی ورزشی مناسب برای روزهای کرونایی

به گزارش عینک دایره ای، نایب رئیس کمیته تایچی هیئت ووشو استان اصفهان گفت: در بیماری کرونا بیشترین آسیب به سیستم قلبی -عروقی و تنفسی می رسد به همین علت می توان گفت تایچی مناسب ترین ورزش برای روزهای کرونایی است.

تایچی ورزشی مناسب برای روزهای کرونایی

به گزارش از ، مهری نجاتی نایب رئیس کمیته تایچی هیئت ووشو استان اصفهان گفت: تایچی قدمتی بیش از هزار سال در کشور چین دارد و مجموعه حرکات منظمی که با حرکات تنفسی همراه است، انجام حرکات تایچی موجب کاهش استرس و اضطراب و در مقابل موجب تقویت سیستم قلبی -عروقی، تنفسی، افزایش تعادل و تمرکز می گردد.

وی افزود: تایچی این قابلیت را دارد که حرکات آن به صورت انفرادی و همگانی در تمام محیط های شهری انجام گردد، هیچ شرط سنی ندارد و تمام افراد با هر شرایط جسمانی آن را انجام می دهند. کمیته تایچی استان اصفهان فعالیت های زیادی در زمینه همگانی کردن این رشته در کنار بحث قهرمانی و حرفه ای داشته است.

نایب رئیس دبیرکمیته تایچی استان اصفهان با اشاره به فقر حرکتی در بیشتر بانوان و مشکلاتی که در پی آن ایجاد می گردد، افزود: تایچی احتیاج به امکانات خاصی ندارد و هدف ما درگیر کردن بیشتر بانوان است، چرا بیشتر بانوان علاوه بر فقر حرکتی در تعادل و تمرکز در تنفس صحیح هم مشکل دارند که خود موجب استرس و اضطراب می گردد.

نجاتی افزود: در نظر داریم با درگیر کردن بانوان به عمق خانواده ها نفوذ نموده و تایچی و پیرامید را در سبد خانواده ها قرار داده تا به صورت یک ورزش خانوادگی درآید.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت تایچی و رابطه آن برای بهبود افرادی که درگیر ویروس کرونا شده اند، گفت: انجام حرکات تاثیر خوبی بر سیستم قلبی -عروقی و سیستم تنفسی دارد، در بیماری کرونا سیستم تنفسی به مرور درگیر شده و فرد با مشکل تنفسی روبرو می گردد، در بیشتر افراد در نحوه نفس کشیدن درست با مشکل روبرو هستند و آن را اشتباه انجام می دهند؛ در نتیجه از تمام توان و ظرفیت ریه ها استفاده نمی گردد و غیر فعال بودن ریه باعث می گردد که فرد اکسیژن لازم را در اختیار نداشته باشد.

نجاتی ادامه داد: براساس یافته ها ویروس کرونا به قسمت انتهایی ریه می چسبد و، چون این بخش فعال نیست آغاز به رشد می نماید و، چون در تمرینات تایچی تمام ریه فعال می گردد به فرد در نفس کشیدن بهتر یاری می نماید.

نایب رئیس کمیته تایچی هیئت ووشو استان اصفهان گفت: پیشنهاد می کنم که افراد در دوره های تایچی شرکت نمایند و تغییراتی که ایجاد می گردد را مشاهده نمایند، امیدوارم نهاد های شهری و ورزشی یاری بیشتری در جهت رشد و توسعه این رشته داشته باشند.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تایچی ورزشی مناسب برای روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایچی ورزشی مناسب برای روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید