چطور برترین جایگاه هواپیما را انتخاب کنیم؟

به گزارش عینک دایره ای، بدون شک همه ما هنگام پرواز، دچار موقعیت هایی شده ایم که از جایگاه خود ناراضی بوده ایم

مثلا ممکن است کودک خردسال پشت سرمان به جایگاه ما لگد می زده، یا جلوی پایمان فضای کافی وجود نداشته، یا اینکه با نفر کناری بر سر استراحت گاه دست دچار مشکل شده ایم. قطعا همه دوست می داشتیم که جایگاه کنار راهرو در ردیف خروجی و جلوی هواپیما نصیبمان گردد و کسی هم کنار ما ننشسته باشد! گرچه هیچ راه چاره تضمین شده ای برای رسیدن به این حالت وجود ندارد، ولی با تکنیک های پیشنهادی ما می توان شرایط را بهتر کرد. ما در اینجا، شما را برای دست یابی به برترین جایگاه هواپیما هدایت می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور برترین جایگاه هواپیما را انتخاب کنیم؟

کدام جایگاه های هواپیما از همه بهتر هستند؟

معمولا جایگاه های ردیف خروجی که نزدیک دماغه هواپیما بوده و کنار راهرو یا پنجره قرار دارند، برترین جایگاه ها قلمداد می شوند. مثلا اگر در حال مسافرت کاری و تجاری هستید، بهتر است روی جایگاه بنشینید که کنار راهرو بوده و نزدیک قسمت جلویی هواپیما باشد تا بتوانید هر چه زودتر از هواپیما پیاده شوید. اما اگر مسافرت شما شبانه است، ترجیحا جایگاه های کنار پنجره مناسب تر خواهند بود، چراکه بدین ترتیب می توانید در طول سفر اندکی استراحت نمایید.

بعلاوه کسانی که از پرواز با هواپیما استرس دارند، جایگاه هایی را می پسندند که بالای بال های هواپیما قرار دارند، چون از آنجا کمتر شاهد آشفتگی های هوایی و استرس ارتفاع خواهند بود. بعلاوه بسیاری از افراد ترجیح می دهند جایگاه هایی را انتخاب نمایند که پشت دیواره ها یا پرده های حایل هواپیما باشند. چراکه به این ترتیب مسافر دیگری جلوی شما نیست که به عقب لم دهد و جایگاه اش فضای جلوی شما را محدود کند. به علاوه، در این مکان ها معمولا فضای استراحت پاها بیشتر است.

اما مراقب باشید! همه این نوع جایگاه ها یکسان نیستند. در برخی از هواپیماها، ردیف اول دیواره ها و حایل ها فشرده و ناراحت می باشند. بعلاوه به یاد داشته باشید که در این مکان ها، هیچ جایگاه جلوی شما نیست که وسایل ضروری و مورد احتیاج خود را زیر آن جاسازی کنید.

اگر قد بلندی دارید، بهتر است حواستان به شیب و ارتفاع جایگاه ها (Pitch) باشد. با استفاده از این معیار، می توانید بفهمید که میان شما و جایگاه عقبی و جلویی چقدر فاصله هست. هرچه این اندازه بیشتر باشد، یعنی فضای استراحت پاها بزرگتر بوده و راحتی بیشتری خواهید داشت. وب سایت SeatGuru.com، شیب و ارتفاع (و در برخی موارد عرض) جایگاه ها را برای بیشتر خطوط هوایی در اختیار شما قرار می دهد. یکی از دغدغه های مسافران هنگام انتخاب محل جایگاه، امنیت آن جاست. ولی متاسفانه پاسخ قطعی برای این پرسش که کجای هواپیما هنگام سانحه امن تر است، وجود ندارد. در سال 2015، نتیجه یک آنالیز اطلاعات 35 ساله پرواز در مجله TIME منتشر شد که نشان داد شانس نجات برای کسانی که در سمت انتهایی هواپیما نشسته اند، بیشتر است. با این حال، نتیجه پژوهش دیگری در سال 2008 که به وسیله دانشگاه گرینویچ انگلستان انجام شد، حاکی از آن بود که مسافران جلویی که در فاصله ای کمتر از 5 ردیف از خروجی های اضطراری قرار داشته اند، از امنیت جانی بیشتری برخوردار بوده اند.

اما فارغ از اینکه کجای هواپیما می نشینید، خوب است سری به سایت How to Survive a Plane Crash بزنید و نکات ایمنی لازم را فرا بگیرید.

لازم به ذکر است جایگاه های میانی در همه ردیف ها غالبا مورد استقبال قرار نمی گیرند. ردیف هایی که نزدیک به مهمانداران هواپیما یا دستشویی ها هستند، معمولا پر از سر و صدا هستند و رفت و آمد زیادی دارند. بعلاوه جایگاه های نزدیک به صفحه نمایش تلویزیون ها زیاد راحت نیستند و نیز، شدت نورشان به قدری بالاست که مزاحم خواب شما می گردد. علاوه بر موارد، SeatGuru به مسائل احتمالی دیگری که ممکن است برای جایگاه ها پیش بیاید نیز پرداخته است، مسائلی از قبیل محدودیت در اندازه باز شدن جایگاه هنگام دراز کشیدن یا عرض کم آن.

منبع: الی گشت

به "چطور برترین جایگاه هواپیما را انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور برترین جایگاه هواپیما را انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید