سهمیه خارجی ها در آسیا؛ همچنان 3

به گزارش عینک دایره ای، لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 همچنان با سهمیه 3+1 بازیکن خارجی برگزار خواهد شد.

سهمیه خارجی ها در آسیا؛ همچنان 3

به گزارش گروه ورزشی عینک دایره ای، رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از 18 فروردین 1401 آغاز می شود. پیکارهایی که در غرب آسیا، به میزبانی عربستان سعودی برگزار خواهد شد. یکی از نکات مهم در این خصوص، تغییرات در فهرست بازیکنان تیم ها برای شرکت در این پیکارهاست.

در دوره پیش رو، همچنان تیم ها نهایتا می توانند از 3+1 بازیکن خارجی در ترکیب خود استفاده کنند. تغییر بزرگ در نحوه برگزاری این پیکارها این است که تیم ها می توانند اسامی تمامی بازیکنان خارجی خود را در فهرست آسیایی برای AFC ارسال کنند اما در روزی بازی قانون 3+1 همچنان پابرجاست.

در دوره های قبلی، هر تیم تنها قادر به ثبت 3 بازیکن با هر ملیتی و یک بازیکن آسیایی در فهرست ارسالی خود برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا بود و چنانچه تیمی بیش از 4 بازیکن خارجی در اختیار داشت، می بایست روی نام سایر بازیکنان خط قرمز می کشید.

اما در دوره پیش رو، تیم ها هیچ اجباری برای کنار گذاشتن بازیکنان خارجی خود ندارند و اسامی تمامی این افراد در فهرست آسیایی درج می شود اما همانطور که ذکر شد، در روز بازی تنها باید حداکثر 3+1 بازیکن خارجی در فهرست آن دیدار حضور داشته باشند.

مزیت این تغییرات در آن است که تیم ها می توانند به صورت چرخشی از تمامی بازیکنان خارجی خود استفاده کنند. البته این مسئله بیشتر به سود تیم های عربی و علل الخصوص عربستانی است که تا 7 بازیکن خارجی در فهرست نفرات خود ثبت کرده اند.

باید گفت که قانون استفاده از بازیکنان خارجی در دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا یعنی فصل 2023 - 2024 افزایش یافته و هر تیم می تواند در روز بازی از 5 بازیکن خارجی با هر ملیتی و یک بازیکن آسیایی استفاده کند. به عبارت دیگر، سهمیه بازیکنان خارجی در فصل 2023 - 2024 به صورت 5+1 است ضمن اینکه هر تیم به جای 30 بازیکن، قادر به ثبت نام 35 بازیکن در فهرست آسیایی خود خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سهمیه خارجی ها در آسیا؛ همچنان 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه خارجی ها در آسیا؛ همچنان 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید