تمرکز فدراسیون بر روی 5 شناگر است، امید زیادی به غلامپور داریم

به گزارش عینک دایره ای، تیم ملی شنای ایران اردیبهشت ماه جاری با ترکیب مهرشاد افقری، علیرضا یاوری، مهدی انصاری و بنیامین قره حسنلو در نخستین مرحله از مسابقات کسب سهمیه المپیک 2020 و ورودی دنیا به میزبانی مالزی شرکت کرد. یک مدال طلا (بنیامین قره حسنلو) و یک مدال نقره (مهدی انصاری) دستاورد تیم چهار نفره ایران از این مسابقات بود که به کسب سهمیه منتهی نشد.

تمرکز فدراسیون بر روی 5 شناگر است، امید زیادی به غلامپور داریم

مجید مشتاق عشق مربی تیم ملی در گفت و گو با عینک دایره ای، درباره نتایج ایران در این مسابقات گفت: باید همه چیز را با توجه به امکانات در دسترس سنجید. برنامه ریزی ما تا مسابقات کسب سهمیه 2020 ادامه دار خواهد بود. در حال حاضر هدف گذاری برای ورودی مسابقات قهرمانی دنیا است. ملی پوشان در اسفند سال 97 در اوج بودند، بنیامین توانست رکورد 50 متر آزاد را به اوج برساند اما همانطور که می دانید هر شناگر یک یا دو بار در سال می تواند به نقطه اوج برسد و مجدداً باید ریکاوری کند تا به نتیجه دلخواه دست یابد.

مشتاق عشق ادامه داد: اگر هر یک از شناگران بتوانند در مسابقات ابتدایی، ورودی را کسب نمایند بسیار خوب است. لذا می دانیم دسترسی ملی پوشان به نقطه اوج خود نیازمند زمان است ولی آنچه که کمیته فنی تاکید دارد اعزام بیشتر ملی پوشان به مسابقات و کسب تجربه است. آنچه مخاطبان باید بدانند این است که در مسابقات کسب سهمیه مالزی تعداد شرکت نمایندگان کشور میزبان بیشتر بود. تنها دو شناگر خارجی مجاز به حضور در مرحله فینال بودند و 6 شناگر دیگر را ملی پوشان مالزی تشکیل می دادند یعنی در بدترین وضعیت یک نفر از مالزی روی سکو قرار می گرفت.

وی توضیح داد: همین فرصت را از ما گرفت تا افقری و یاوری به فینال راه نیابند؛ در صورتی که اگر شرایط مسابقه عادلانه بود، آنها شانس حضور در این مرحله را داشتند.

مشتاق ادامه داد: رقبای اصلی ما از هنگ کنگ و هند بودند. سطح مسابقات بالا بود. به اندازه بضاعت خود چهار شناگر را اعزام کردیم در صورتی که کشورهای دیگر 15-20 شناگر با خود به همراه داشتند. به خاطر اینکه کشور ما به دلیل تحریم های ظالمانه در شرایط بد اقتصادی به سر می برد کار برایمان سخت شده است. در ابتدای فصل قرار داریم و فدراسیون اعتبارات لازم را ندارد. از وزارت ورزش و فدراسیون تشکر می کنم که شرایط حضور این تیم را در مسابقات فراهم کرد و آنها باعث شدند پرچم کشور به اهتزار درآید که موجب خشنودی مردم شد.

مربی تیم ملی درباره مشکل به وجود آمده برای تیم ملی پیش از اعزام و دریافت استخر آزادی از فدراسیون گفت: موضوع استخر آزادی آسیب روحی و روانی به ملی پوشان وارد کرد و به همین دلیل صابر مهری، روانشناس تیم را همراه شناگران به مسابقات اعزام کردیم. استخر آزادی تنها استخر استاندارد کشور است که شناگران می توانند در آن تمرین نمایند، دریافت این استخر باعث شد تمرینات به صورت نامنظم برگزار گردد، شناگران تهرانی در استخر جایگزین تمرین کردند اما شناگران شهرستان با مشکل روبرو شدند. متأسفانه تمرینات مناسبی برگزار نشد. از طرف دیگر پول کافی وجود نداشت تا ملی پوشان چند روز زودتر راهی مسابقات شوند و آنجا تمرین نمایند. تمام این موارد تیم را تحت تأثیر قرار داد اما حضور مهری (روانشناس) یاری خوبی به ملی پوشان کرد.

مشتاق درباره برنامه های پیش رو گفت: در حال حاضر تمرکز فدراسیون برای 5-4 شناگر است که سال گذشته نتایج خوبی را به دست آورده اند. تابستان حدود سه مسابقه مهم پیش رو داریم و برنامه ریزی ما برای این مسابقات است. احتمالاً تیر ماه به کرواسی اعزام خواهیم شد و پس از آن برای رقابت های قهرمانی دنیا راهی کره جنوبی می شویم. تا چند ماه به شروع بازی های المپیک 2020 فرصت کسب سهمیه وجود دارد و باید در مسابقاتی که تحت نظر فینا برگزار می گردد شرکت کنیم تا بتوانیم کسب سهمیه انجام دهیم.

به گزارش عینک دایره ای، با توجه به سیاست های فدراسیون دنیای شنا (FINA) به منظور پیشرفت هرچه بیشتر این رشته ورزشی در کشورهای در حال توسعه، یک شناگر از کشور ایران برای حضور در کمپ تمرینی فینا بورسیه دریافت کرد که با تصمیم کمیته فنی، سینا غلامپور، رکورد دار ماده 100 متر کرال سینه در این کمپ حضور پیدا کرد.

مربی تیم ملی درباره ملحق شدن سینا غلام پور به ترکیب تیم ملی گفت: پک تمرینی غلامپور در اختیار مربی آمریکایی است. او از طرف فدراسیون دنیای بورسیه شده و تمرینات خودش را پیگیری می نماید. متأسفانه به دلیل مسائل باید هر 45 روز یک بار در ایران حاضر گردد و مجدداً بازگردد و دولت نتوانسته این موضوع را برای ورزشکاران تصحیح کند وگرنه غلامپور می توانست حدود 9 ماه متوالی تمریناتش را پیگیری و سپس به ایران بازگردد. بسیار به غلامپور امیدوار هستیم و او در مسابقات کره جنوبی همراه تیم اعزام خواهد شد.

به گزارش عینک دایره ای، آریا نسیمی شناگر جوان کشورمان در المپیک ریو پیروز شد با 16 سال و 9 ماه به عنوان جوان ترین ورزشکار کاروان اعزامی و تنها نماینده شنا ایران در المپیک حضور داشته باشد و از او به عنوان یکی از استعدادهای شنا نام برده می شد.

مجید مشتاق در سرانجام درباره وضعیت آریا نسیمی شاد گفت: آریا حدود یک سال به دلیل کنکور از تمرینات دور بود. او در حال حاضر دانشجوی پزشکی است و به دلیل حضور در کلاس های درس، یک جلسه در روز بیشتر نمی تواند تمرین کند. همه شناگران فرصت دارند تا در مسابقات کسب سهمیه شرکت نمایند اما تمرکز فدراسیون بر روی کسانی است که شانس بیشتری دارند. به همین دلیل آریا نیز اگر در مسابقات داخلی خودش را نشان دهد قطعاً اعزام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تمرکز فدراسیون بر روی 5 شناگر است، امید زیادی به غلامپور داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز فدراسیون بر روی 5 شناگر است، امید زیادی به غلامپور داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید